Vampyres (2015)






Spansk skräck av Victor Matellano med Fele Martínez, Verónica Polo, Caroline Munro mfl.

Detta är en remake på en brittisk Hammerfilm från 1974 men precis som denna så hade den en spansk regissör. Jag kan bara hoppas att originalet är bättre än denna blodfyllda sörja.

Någonstans ute på landet bor två lesbiska vampyrkvinnor och de plockar sina offer ute i skogen eller på vägen, offer som först får sitt livs kväll i sängen men som efteråt får betala ett högt pris. Ett högt pris i blod. Tre vänner slår upp ett tält en bit från kvinnornas hus, dessa tre är där för att invänta några andra vänner. Ganska snart blir de varse att något märkligt händer i huset.

Jag kan säga på en gång att jag har absolut inget positivt att säga om denna film, jag kan faktiskt inte komma på någon bra aspekt med filmen. Nu har jag aldrig sett någon av regissörens andra filmer men enligt IMDb så har de också ganska dåliga ratings. Men denna har uppenbart sämst rating utav alla och jag förstår varför. Regissören har verkligen smaskat på med mycket nakenhet och blod i hinkvis men till ingen nytta när manuset och skådespelarna verkligen stinker gammalt blod.

Sen får man dras med en del usel dubbning och ett hiskligt fult foto, hela filmen skriker dålig lågbudget skräck utav sämsta sorten. Inte en endaste gång under filmen höjdes min puls och även om filmen har en kort speltid så kändes den lång.

Vad man får är två kvinnor i kåpor som rantar omkring och väljer ut offer och tre vänner som bara slår upp ett tält på det skummaste stället i skogen för att invänta deras vänner, som förresten redan är döda. Sen är där en mystisk snubbe som hamnar i kvinnornas våld, han mer eller mindre hålls som sexslav, men han verkar vara där på någon sorts uppdrag. Caroline Munro, den enda riktiga aktrisen i filmen, spelar någon skum hotellägare som verkar veta vad som händer i trakten men det enda hon gör är att glo på kort med döingar på. Sen har filmen världens sämsta slut, sånt slut där man tänker vad fan ville filmmakarna säga med det slutet?

Sen säger ingen i filmen ordet vampyres fast att titeln skriker ut de, nej kvinnorna blir kallade för Phantoms, fast att de uppenbart är vampyrer.

Jag brukar ha hög tolerans nivå när det gäller Njutafilms utgåvor med denna usla vampyrfilm är något av det sämsta jag har sett och betyget blir även där efter.

0/5  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

The Invitation (2015)

Gretel & Hansel (2020)